عیسی پست سر چه کسی نماز میخواند؟(جهالت احمد بصری)

﷽
عیسی پشت سر چه کسی نماز میخواند ؟

امام عصر عج یا دجال عصر
مقدمه
یکی از ادعاهایی که دجال بصری را بسیار به خود پیچانده است بحث نزول حضرت عیسی علیه السلام به زمین است.
و این مقدمه ای شد تا دجال بصری در تناقض گرفتار شود و جهل و نادانی خود را به همگان نشان دهد.
در این مقاله سعی کردیم تا به شبهات این مجهول الهویه جواب دهیم تا اینکه اثبات کنیم، اولا حضرت عیسی علیه السلام فقط و فقط پشت سر امام زمان عج نماز میگذارد،و در ثانی آشکار کردن تناقض احمد بصری نسبت به این مسئله و اثبات جهل این مدعی دروغین؛ امید است مورد قبول امام عصر حجه بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد.
کسی که عیسی پشت سرش نماز میخواند کیست؟
از نگاه احادیث فریقین
۱_.نبوءات نبی الله عیسى علیه السلام عن الرسول والأئمه علیهم السلام والأئمه المضلین أبان عن سلیم: قال: أقبلنا من صفین مع أمیر المؤمنین علیه السلام، فنزل العسکر قریبا من دیر نصرانی. فخرج إلینا من الدیر شیخ کبیر جمیل حسن الوجه حسن الهیئه والسمت ومعه کتاب فی یده، حتى أتى أمیر المؤمنین علیه السلام فسلم علیه بالخلافه. فقال له علی علیه السلام:مرحبا یا أخی شمعون بن حمون، کیف حالک رحمک الله؟فقال: بخیر یا أمیر المؤمنین وسید المسلمین ووصی رسول رب العالمین. إنی من نسل رجل من حواری أخیک عیسى بن مریم علیه السلام، وأنا من نسل شمعون بن یوحنا وصی عیسى بن مریم. وکان من أفضل حواری عیسى بن مریم علیه السلام الاثنی عشر وأحبهم إلیه وآثرهم عنده وإلیه أوصى عیسى بن مریم علیه السلام وإلیه دفع کتبه وعلمه وحکمته، فلم یزل أهل بیته على دینه متمسکین بملته فلم یکفروا ولم یبدلوا ولم یغیروا. النبی والأئمه الاثنی عشر علیهم السلام فی کتب عیسى علیه السلام وتلک الکتب عندی إملاء عیسى بن مریم وخط أبینا بیده، وفیها کل شئ یفعل الناس من بعده ملک ملک، وکم یملک وما یکون فی زمان کل ملک منهم، حتى یبعث الله رجلا من العرب من ولد إسماعیل بن إبراهیم خلیل الرحمن من أرض تدعى (تهامه) من قریه یقال لها (مکه)، یقال له (أحمد)، الأنجل العینین، المقرون الحاجبین، صاحب الناقه والحمار والقضیب والتاج – یعنی العمامه – له اثنا عشر اسماثم ذکر مبعثه ومولده وهجرته ومن یقاتله ومن ینصره ومن یعادیه وکم یعیش وما تلقى أمته من بعده من الفرقه والاختلاف. وفیه تسمیه کل إمام هدى وإمام ضلاله إلى أن ینزل الله عیسى بن مریم من السماء. فذکر فی الکتاب ثلاثه عشر رجلا من ولد إسماعیل بن إبراهیم خلیل الله، هم خیر من خلق الله وأحب من خلق الله إلى الله. وإن الله ولی من والاهم وعدو من عاداهم. من أطاعهم اهتدى ومن عصاهم ضل. طاعتهم طاعه ومعصیتهم معصیه. مکتوبه فیه أسمائهم وأنسابهم ونعتهم وکم یعیش کل رجل منهم واحدا بعد واحد، وکم رجل منهم یستسر بدینه ویکتمه من قومه، ومن یظهر منهم ومن یملک وینقاد له الناس[حتى ینزل الله عیسى بن مریم علیه السلام على آخرهم. فیصلی عیسى خلفه ویقول: (إنکم أئمه لا ینبغی لأحد أن یتقدمکم)، فیتقدم فیصلی بالناس وعیسى خلفه فی الصف الأول.]أولهم أفضلهم،وآخرهم له مثل أجورهم وأجور من أطاعهم واهتدى بهداهم.
کتاب سلیم بن قیس هلالی
.. تا اینکه نازل میکند خداوند متعال عیسی(علیه السلام)را بر آخرینشان پس نماز میگذارد عیسی(ع)پشت سرش و میگوید شما امامانی هستید که سزاوار نیست برای احدی اینکه مقدم بر شما شوند، پس امام زمان عج مقدم میشوند و نماز میگذارند با مردم و عیسی(ع) پشت سرش در صف اول…
لذا میبینیم که حضرت عیسی علیه السلام پشت سر آخرین امام که امام زمان عج باشند نماز میگذارد چرا که احمد بصری حتی بنابر قبول ادعای امامتش امام آخر نیست چه ائمه و چه مهدیین، لذا مسلما عیسی پشت سر امام زمان عج نماز میگذارد.
۲_ما یبکیک یا فاطمه؟ أما علمت أن الله تعالى اطلع إلى الأرض إطلاعه فاختار منها أباک فبعثه نبیا، ثم اطلع ثانیه فاختار بعلک، فأوحى إلی فأنکحته واتخذته وصیا، أما علمت أنک بکرامه الله تعالى أباک زوجک أعلمهم علما، وأکثرهم حلما وأقدمهم سلما. فضحکت واستبشرت، فأراد رسول الله صلى الله علیه وآله أن یزیدها مزید الخیر کله الذی قسمه الله لمحمد وآل محمد، فقال لها: یا فاطمه ولعلی ثمانیه أضراس یعنی مناقب:إیمان با ورسوله، وحکمته، وزوجته، وسبطاه الحسن والحسین، وأمره بالمعروف ونهیه عن المنکر. یا فاطمه إنا أهل بیت أعطینا ست خصال لم یعطها أحد من الأولین، ولا یدرکها أحد من الآخرین غیرنا أهل البیت: نبینا خیر الأنبیاء وهو أبوک، ووصینا خیر الأوصیاء، وهو بعلک، وشهیدنا خیر الشهداء وهو حمزه عم أبیک، ومنا سبطا هذه الأمه وهما ابناک،[ومنا مهدی الأمه الذی یصلی عیسى خلفه. ثم ضرب على منکب الحسین (علیه السلام) فقال: من هذا مهدی الأمه]
معجم أحادیث امام مهدی عج جلد اول صفحه ۱۴۷
… ازماست مهدی این امت کسی که نماز میگذارد عیسی پشت سرش،و سپس زدند روی شانه امام حسین علیه السلام و گفتند از اینست مهدی این امت.
۳_حدثنا المظفر بن جعفر بن المظفر العلوی رضی الله عنه قال: حدثنا جعفر بن محمد بن مسعود، عن أبیه قال: حدثنا أبو القاسم قال: کتبت من کتاب أحمد الدهان، عن القاسم بن حمزه، عن ابن أبی عمیر قال: أخبرنی أبو إسماعیل السراج عن خیثمه الجعفی قال: حدثنی أبو أیوب المخزومی قال: ذکر أبو جعفر محمد -ابن علی الباقر علیهما السلام سیر الخلفاء الاثنی عشر الراشدین (صلوات الله علیهم) [فلما بلغ آخرهم قال: الثانی عشر الذی یصلی عیسى بن مریم علیه السلا خلفه (علیک) بسنته و القرآن الکریم]
(کمال الدین صفحه ۳)
… زمانیکه رسید به آخرینشان امام باقر علیه السلام فرمود: دوازدهمی کسی است که نماز میگذارد عیسی بن مریم پشت سرش به سنت او و قرآن کریم.
در اینجا نیز تصریح معصوم را میبینیم بر دوازدهمی که مسلما امام زمان عج است.
۴_… .ومنکم القائم یصلی عیسى بن مریم خلفه إذا أهبطه الله إلى الأرض من ذریه علی وفاطمه ومن ولد الحسین علیه السلام…
روضه الکافی جلد ۸ صفحه ۴۹
…از شماست قائمی که نماز میگذارد عیسی بن مریم پشت سرش زمانیکه نازل میمند خداوند اورا به سوی زمین از ذریه علی و فاطمه(علیهما السلام)و از فرزندان حسین علیه السلام است.
۵_ روى البخاری بسنده عن أبی هریره قال: قال رسول الله صلّى الله علیه وآله وسلّم: «کیف أنتم إذا نزل ابن مریم فیکم وامامکم منکم»
بخاری از ابو هریره نقل میکند که ابو هریره گفت پیامبر فرمودند چطورید شما در حالیکه ابن مریم میانتان نازل شود و امامتان در بینتان باشد.
صحیح بخاری کتاب بدء الخلق باب نزول عیسی
۶_أخرج أبو نعیم عن أبی سعید قال: قال رسول الله صلّى الله علیه وسلّم «منّا الذی یصلی عیسى بن مریم خلفه
پیامبر فرمودند از ماست کسی که عیسی بن مریم پشتش نماز میخواند
البرهان فی علامات مهدی آخر الزمان ص۱۵۸
٧_ وأخرج أبو نعیم عن جابر قال: قال رسول الله صلّى الله علیه وسلّم: «ینزل عیسى بن مریم فیقول أمیرهم المهدی: تعال صلّ بنا، فیقول: لا وان بعضکم على بعض أمراء، تکرمه الله لهذه الأمّه
جابر میگوید رسول الله فرمود :نازل میشود عیسی بن مریم پس میگوید امیر آنها مهدی بیا نماز بگذار به ما پس عیسی میگوید نه چرا که بعضی از شما بر بعض دیگر امیر هستند که خداوند کرامت بخشیده برای این امت.
٨_وأخرج ابن ماجه والرویانی وابن خزیمه وأبو عوانه والحاکم وأبو نعیم واللفظ له عن أبی امامه قال: خطبنا رسول الله صلّى الله علیه وسلّم ـ وذکر الدّجال وقال: «فتنفی المدینه الخبث منها کما ینفی الکیر خبث الحدید ویدعى ذلک الیوم یوم الخلاص، فقالت أم شریک فاین العرب یا رسول الله یومئذ؟ قال: هم یومئذ قلیل وجلّهم ببیت المقدس وامامهم المهدی رجل صالح، فبینما امامهم ]المهدی[ قد تقدم یصلی بهم الصبح[اذ نزل علیهم عیسى بن مریم وقت الصبح، فیرجع ذلک الإمام ینکص یمشی القهقرى لیتقدم عیسى فیضع عیسى یده بین کتفیه، ثم یقول له تقدم فصلّ، فانها لک أقیمت، فیصلی بهم أمامهم»]
زمانیکه عیسی نازل میشود بر ایشان در هنگام نماز صبح پس امام به سمت عقب حرکت میکند تا او جلو باشد( برای اقتدا به او)که عیسی از بازویشان میگیرد و میگوید تو جلو باش و او( همان امام )در جلو نماز میگذارد.
٩_ وأخرج أبو عمرو الدانی فی سننه عن حذیفه قال: قال رسول الله صلّى الله علیه وسلّم: «یلتفت المهدی وقد نزل عیسى بن مریم کأنما یقطر من شعره الماء فیقول المهدی: تقدّم صلّ بالناس فیقول عیسى: انّما اقیمت الصلاه لک، فیصلی خلف رجل من ولدی»
عیسی بن مریم نازل میشود و مهدی به آن میگوید پیش بیا و بر مردم نماز بگذار پس عیسی بن مریم میگوید همانا اقامه میکنم نمازم را به تو پس نماز میگذارد(عیسی)پشت سر مردی از فرزندانم.
البرهان ص۱۶۰ ، البیان فی أخبار صاحب الزمان للکنجی الشافعی ص۷۷.
١٠_حدثنا محمد بن عبد الله الشیبانی رحمه الله، قال حدثنا هاشم ابن مالک أبو دلف الخزاعی ببغداد فی مسجد الشرقیه ، قال حدثنا العباس بن الفرج الریاشی ، قال حدثنا شرحبیل بن أبی عوف ، عن یزید بن عبد الملک، عن سعید المقری ، عن أبیهریره قال: قلت لرسول الله صلى الله علیه وآله وسلم: إن لکل نبی وصی وسبطان فمن وصیک وسبطاک؟ فسکت ولم یرد الجواب ، فانصرفت حزینا فلما حان الظهر قال: ادن یا أبا هریره، فجعلت أدنوا وأقول: أعوذ بالله من غضب الله وغضب رسوله.ثم قال: إن الله بعث أربعه ألف نبی، وکان لهم أربعه ألف وصی وثمانیه ألف سبط، فوالذی نفسی بیده[لأنا خیر النبیین ووصی خیر الوصیین وإن سبطی خیر الأسباط. ثم قال علیه السلام:سبطی خیر الأسباط الحسن والحسین سبطی هذه الأمه، وأن الأسباط کانوا من ولد یعقوب وکانوا اثنی عشر رجال وأن الأئمه بعدی اثنا عشر من أهل بیتی علی أولهم وأوسطهم محمد وآخر هم محمد،ومهدی هذه الأمه الذی عیسى بن مریم خلفه،]
کفایه الأثر صفحه ۸۰. از ابو هریره
پیامبر خدا میفرمایند که…من برتر پیامبران هستم و وصی من برترین اوصیا است و فرزندان من برترین فرزندان است. سپس فرمود فرزندان من برترین فرزندان است، حسن و حسین دو دو سبط این امت هستند و اینکه اسباط از فرزندان حضرت یعقوب بودند و بودند دوازده مرد و اینکه امامان بعد از من دوازده نفر از اهل بیت من هستند علی اول آنها و محمد وسط آنها و آخر آنها هم محمد است و مهدی این امت کسی است که عیسی بن مریم پشت سرش است.
- فلذا تا اینجا از احادیث شیعه و سنی مشخص شد که عیسی بن مریم(علیه السلام) پشت سر إمامنا الحجّه امام دوازدهم شیعیان نماز میگذارد و به تصریح روایات مشخص شد که این امام زمان عج است که عیسی پشتش نماز میخواند؛ پس مشخص میشود ادعای احمد بصری و اتباعش مبنی بر اینکه کسی که عیسی پشتش نماز میخواند احمد است ادعایی مضحک و کاملا مخالف روایات معصومین علیهم السلام است.
اگرچه که این از عادات این مدعی کذاب است که صفات و ویژگی ها و القاب و فضائل امام زمان عج را به خود اختصاص داده و مدام بر حماقت خود می افزاید.
افضلیت امام و مأموم
در اینکه امام جماعت باید بر مأمومین افضل باشد شکی نیست؛ لذا از جمیع این روایات میتوان به این مطلب رسید که امام زمان عج از حضرت عیسی علیه السلام أفضل تر است و لذاست که عیسی مسیح پشت سر ایشان نماز میگذارد.
اما اینکه این افضلیت را بخواهیم به شخص مجهول الهویه ای نسبت بدهیم کمال جسارت و توهین به امام زمان عج و حضرت عیسی علیه السلام است.
در ضمن اگر این افضلیت را قبول کنیم حرف اتباع خود احمد بصری نقض میشود چرا که خود اینها وقتی با روایات حصر ائمه اطهار علیهم السلام در دوازده مواجه میشوند قائل میشوند مقام مهدیین با ائمه متفاوت است و مهدیین مقامشان از ائمه پایین تر است، اما با قبول این ادعا که عیسی بن مریم پشت سر احمد بصری نماز میگذارد باید قائل شد مهدیین مقامشان پایینتر از ائمه نیست و این یک تناقض فاحش میان احمد بصری و اتباعش و ادعاهای آنهاست.
تناقض میان ادعاها
ادعای انکه ، کسی که عیسی پشت سر او نماز میخواند احمد بصری است !!! و نیز خود احمد هم در کتابش قائل به آنست که عیسی پشت او نماز میخواند
اسکن اول

اسکن دوم

احمد بصری »> و ادعای نبوت مهدی ، که عیسی پشت سر او نماز میخواند …
در اسکن اول احمد تصریح میکند که اوست کسی که عیسی پشتش نماز میخواند و در اسکن دوم هم بطور اجمال بیان میکند و معلوم نیست که منظور او از مهدی کدام است؟
در نتیجه احمد در اینجا قائل به اینست که عیسی پشتش نماز میخواند.
اما تناقض در جایی دیده میشود که ناظم العقیلی در کتاب إیقاظ النائم لاستقبال القائم قائل به آن میشود که عیسی پشت سر امام زمان عج نماز میگذارد

لذا این تناقض آشکار نشان بر جهل و نادانی این فرقه موهوم موسوم به یمانی است.
اگر مخاطب عاقل باشد امکان اینکه اینهمه تناقض در کلمات مدعی امام و اتباعش موجود باشد را ممکن نمیداند فلذا باید دانست که تناقض در امام راه ندارد و همین یک تناقض بر بطلان دعوت انحرافی این کذاب بس است.
احمد و شبیه عیسی
یکی دیگر از بحوثی که احمد بصری و اتباعش روی آن مانور میدهند مسئله شبیه عیسی است یعنی چی؟ یعنی این احمد بود که بجای عیسی به صلیب کشیده شد و این قبیل ادعاها…
احمد و اتباعش اورا شبیه به عیسی میدانند و احمد هم در اکثر کتب خودش میگوید در رجعت شخص کسی مثل مالک اشتر نمیاید بلکه شبیه به آن که یکی از انصار امام مهدی عج باشد می آید.
و احمد و اتباع وی اینطور نقل ها زیاد دارند…
… اما روایتى که ذکر می کند که اصحاب کهف همراه قائم مبعوث می شوند همچنین بعضى از اصحاب مخلص رسول الله و امیر مؤمنین همچون مالک اشتر و… در رکاب امام زمان خواهند بود،مقصود در این جا خود آنها نمیباشد بلکه مراد در این روایات این است که افرادی نظیر آنها، اصحاب قائم هستند یعنى مردی از اصحاب قائم وجود دارد که در شجاعت و بصیرت و فرماندهی و شدت یقیین در ذات خداوند و طاعت خداوند و اخلاق کریمه و بسـیاری از صفاتى که مالک اشتر از آنها برخوردار بود، نظیر مالک اشتر است، پس به این خاطر ائمه ۏ او را به مالک اشتر تشبیه می کنند.
و این امر از اهل فصاحت و بلاغت و سادات آنها اهل بیت بعید نیست مانند یکی از شعرای حسینى که ورود على اکبر را به میدان مبارزه را به ورود محمد به میدان تشبیه می کند آن هم به خاطر شـباهت زایدی است که على اکبر در خُلق و خلقت به حضرت محمد دارد…
متشابهات جلد چهارم صفحه ۱۲
میبینم که مثلا در رجعت که معصومین فرموده اند مالک اشتر می آید احمد میگوید شبیه آن می آید و نیز عبدالرزاق دیراوی کتابی دارد به نام شبیه عیسی و مصلوب کیست؟
خب اینجا باید واضح شود که احمد شبیه شبیه عیسی است یا نه احمد شبیه عیسی است اگر شبیه شبیه عیسی که همان یهودای اسخریوطی است باشد که دقیقا مشت محکمی بر دهان خودش و اتباعش زده و اگر نه شبیه عیسی باشد که در رجعت می آید باز هم دچار تناقض میشود
زیرا که قبلا ادعا کرده است شبیه یهوادی اسخریوطی است
در ثانی اگر همون شبیه عیسی باشد که در رجعت می آید باز مشت محکمی بر دهان خود زده است چرا که قبلا گفته بود رجعت در این عالم نیست و در آسمان اول است.
در کتاب الحواری الثالث عشر(صفحه ۱۰۹ و ۱۱۰)
احمد ادعا می کند خودش جای حضرت عیسی علیه السلام به صلیب کشیده شده و الان رجعت کرده است؛
و در کتاب الرجعه ثالث أیام الله الکبری (صفحه ۴۰)
گفته است که رجعت عالمی دیگر و آسمانی است، پس چطور الآن رجعت کرده است؟ در حالی که این رجعت در آسمان هاست.
در نتیجه کلمات این مدعی کذاب باهم در تناقض است.
دور باطل
طبق مطالب ارائه شده میبینیم که احمد هم ادعا کرده است که عیسی پشت سر او نماز میخواند و هم خود احمد شبیه عیسی است که این شامل این دور میشود که یمانی(به اصطلاح احمد بصری) از نشانه مهدی است که عیسی پشت سر آن مهدی نماز میگذارد.. و احمد بصری مدعی است که همان مهدی است که عیسی پشت سرش نماز میخواند و نیز یمانی است که دعوت به این مهدی میکند که عیسی پشتش نماز میخواند..
النتیجه احمد(یمانی) باید خروج کند تا بعد از آن احمد(مهدی) ظهور کند…..
و اگر احمد شبیه عیسی باشد دور دیگری هم اضافه میشود
- بدین منوال که احمد(یمانی) خروج کند و بعد از آن احمد(مهدی) ظهور کند و بعد احمد(شبیه عیسی) پشت سر احمد(مهدی) نماز بگذارد…
و این چنین است که خداوند رسوا میکند دشمنانش را..
دوری که احمد اسماعیل بصری در آن گیر افتاد نهایت جهل و حماقت خودرا به همه فهماند و روشن شد که این مدعی دروغین هیچ ربطی به امام زمان عج ندارد، و این تناقضات آشکار دلیل بر مدعای ماست.
نتیجه گیری
- اول میگه عیسی پشت سر مهدی نماز میخواندکه معلوم نیست خودش است یا امام زمان عج بعد اتباعش توضیح میدن کلام احمد و میگن پشت سر احمد نماز میخواند
- دوما غالب اشخاصی که در رجعت میان را تأویل و تشبیه میبرد، مثلا مالک اشتر را میگوید خود مالک نمی آید بلکه شبیه مالک می آید مثل علی اکبر که تو جنگ میگفتند پیامبر آمده است.
- سوما این کلام احمد را اتباعش توضیح غیر مستقیم میدن از طریق کتاب های خودشان مثل شبیه مصلوب و… و یکجورایی میگویند تو رجعت شبیه عیسی میاد که احمد باشه
- چهارما احمد میزنه تو دهنشون و میگه من شبیه یهودای اسخریوطی ام که به جای عیسی مرد پس عیسی نیستم
- پس اگر بگیم احمد همون عیسی است باید بگیم احمد پشت خودش نماز میخونه
- و اگر بگیم یهودا است یک مشت محکم تو دهن خودشو و اتباعش زده زیرا اتباعش فقط کلام های متشابه احمد را توضیح داده اند.
خاتمه
در این مقاله مختصراً سعی کردیم تا اینکه اثبات کنیم یصلی خلفه عیسی کسی نیست الا إمامنا حجه بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و اثبات حمق و جهل مدعی دروغین احمد اسماعیل بصری نسبت به این صفت و بیان تناقض این مدعی کذاب در کتب خودش و نیز با اتباعش،
- اولا از فریقین اثبات کردیم حضرت عیسی علیه السلام پشت سر امام زمان عج نماز میگذارد.
- و در ثانی تناقضات این مدعی دروغین را بصورت اختصار بیان کردیم تا نور هدایتی باشد برای همه شیعیان مولا علی علیه السلام؛امید است بشارتی باشد برای فریب خوردگان
و ان شاء الله که مورد قبول حضرت صاحب الزمان حجه بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
سید بحر العلوم الحسینی