انجمن هاپاسخ به شبهاتتناقضات احمد بصریدانلود مقالهشاخصگفتگومقالاتنقد احمد الحسن بصریوثائق و اسناد

مقاله ای جامع و کامل در اثبات جهالت احمد بصری در مورد این که کسی که با او بین رکن و مقام بیعت میگیرد قطعا امام حجه بن الحسن عج است

🌷 السلام علی مهدی الامم و جامع الکلم  🌷

📢 مقاله ی بسیار مهم در سلسله ردود جهالت ها ، بدعتها و ضلالت های احمد الکذاب بصری و مارقین 🔥📢

✅ و اثبات انکه :

◀️ ۱— کسی که بین رکن و مقام بیعت میگیرد قطعا امام  حجه بن الحسن عج است  و لا غیر …

◀️ ۲— احمد یکی از اسامی امام حجه بن الحسن عج است …

◀️ ۳— له اسمان اسم یخفی و اسم یعلن هم تنها وصف امام عصر عج است …

◀️ ۴ – لا یری جسمه و لا یسمی اسمه امام عصر عج است .

⚠️ یکی از مهملات و ادعاهای تکراری مارقین انست که : ابتدا حدیث زیر را نقل میکنند که : ( إِنَّهُ یُبَایَعُ‏ بَیْنَ‏ الرُّکْنِ‏ وَ الْمَقَامِ‏ اسْمُهُ أَحْمَدُ وَ عَبْدُ اللَّهِ وَ الْمَهْدِیُّ فَهَذِهِ أَسْمَاؤُهُ ثَلَاثَتُهَا.)  بعد هم میگویند در حدیث موسوم به وصیت هم همین سه اسم امده . پس کسی که  بین رکن و مقام بیعت میگیرد امام مهدی عج نیست . بلکه مهدی اول و احمد بصری است !!!! و بعد ملحق میکنند این روایت را به روایت : اسم یخفی و اسم یعلن …

✅ بررسی :

⬅️ ۱ – دقیقا همین روایت با نام محمد هم امده است :

☑️ الخرائج و الجرائح ؛ ج‏۳ ؛ ص۱۱۴۹ – وَ عَنْ حُذَیْفَهَ قَالَ: سَمِعْتُ النَّبِیَّ ص وَ قَدْ ذَکَرَ الْمَهْدِیَّ فَقَالَ إِنَّهُ یُبَایَعُ‏ بَیْنَ‏ الرُّکْنِ‏ وَ الْمَقَامِ‏ اسْمُهُ مُحَمَّدٌ وَ عَبْدُ اللَّهِ وَ الْمَهْدِیُّ فَهَذِهِ أَسْمَاؤُهُ ثَلَاثَتُهَا

☑️ منتخب الأنوار المضیئه فی ذکر القائم الحجه علیه السلام، النص، ص: ۲۵ – وَ قَالَ وَ قَدْ ذُکِرَ الْمَهْدِیُّ أَنَّهُ یُبَایَعُ‏ بَیْنَ‏ الرُّکْنِ‏ وَ الْمَقَامِ‏ اسْمُهُ مُحَمَّدٌ وَ عَبْدُ اللَّهِ وَ الْمَهْدِی‏ .

✅فلذا ثابت است که امام مهدی عج است . نه شخصی دیگر .

⬅️ ۲— احمد و محمد هر دو از اسامی امام عصر حجه بن الحسن العسکری عج است :

کمال الدین و تمام النعمه، ج‏۲، ص: ۶۵۳ – وَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع وَ هُوَ عَلَى الْمِنْبَرِ یَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِی فِی آخِرِ الزَّمَانِ‏  أَبْیَضُ مُشْرَبٌ حُمْرَهً مُنْدَحُ‏ الْبَطْنِ عَرِیضُ الْفَخِذَیْنِ عَظِیمٌ مُشَاشُ‏ الْمَنْکِبَیْنِ بِظَهْرِهِ شَامَتَانِ شَامَهٌ عَلَى لَوْنِ جِلْدِهِ وَ شَامَهٌ عَلَى شِبْهِ شَامَهِ النَّبِیِّ ص لَهُ اسْمَانِ اسْمٌ یَخْفَى وَ اسْمٌ یَعْلُنُ فَأَمَّا الَّذِی یَخْفَى فَأَحْمَدُ وَ أَمَّا الَّذِی یَعْلُنُ فَمُحَمَّدٌ …

✅ این روایت نیز نصی صریح در انست که امام مهدی  از اسامیشان محمد و احمد میباشد . فلذا روایات بیعت بین رکن و مقام اختصاص به امام مهدی عج دارد . و لا غیر .

🔥 هر چند احمد الکذاب و مارقین برای نجات از فضاحت دست به توجیهی باطل و مضحک برای این روایت زده اند . که در اخر توضیح آین جهالت مارقین بیان خواهد شد …

⬅️ ۳—قطعا طبق نصوص روایات متواتر کسی که بین رکن و مقام بیعت میگیرد امام عصر حجه بن الحسن العسکری عج میباشد و لا غیر .

☑️ کتاب سلیم بن قیس الهلالی، ج‏۲، ص: ۶۲۸ – إعتقادات الإمامیه (للصدوق)، ص: ۱۲۲ – قُلْتُ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، سَمِّهِمْ لِی. قَالَ: أَنْتَ یَا عَلِیُّ، ثُمَّ ابْنِی هَذَا، وَ وَضَعَ یَدَهُ عَلَى رَأْسِ الْحَسَنِ، ثُمَّ ابْنِی هَذَا، وَ وَضَعَ یَدَهُ عَلَى رَأْسِ الْحُسَیْنِ، ثُمَّ ابْنُهُ سَمِیُّکَ یَا أَخِی سَیِّدُ الْعَابِدِینَ، ثُمَّ ابْنُهُ یُسَمَّى مُحَمَّداً، بَاقِرَ عِلْمِی وَ خَازِنَ وَحْیِ اللَّهِ، وَ سَیُولَدُ فِی زَمَانِکَ یَا أَخِی فَاقْرَأْهُ مِنِّی السَّلَامَ-، ثُمَ‏ تَکْمِلَهُ اثْنَیْ عَشَرَ إِمَاماً مِنْ وُلْدِکَ إِلَى مَهْدِیِّ أُمَّهِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ، الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ قَبْلَهُ ظُلْماً وَ جَوْراً. وَ اللَّهِ إِنِّی لَأَعْرِفُهُ- یَا سُلَیْمُ- حَیْثُ یُبَایَعُ‏ بَیْنَ‏ الرُّکْنِ‏ وَ الْمَقَامِ‏، وَ أَعْرِفُ أَسْمَاءَ أَنْصَارِهِ وَ قَبَائِلَهُمْ.

✅ نص در انکه امام دوازدهم است که بین رکن و مقام بیعت میگیرد .

☑️ ——-مختصر البصائر، ص: ۱۳۰ – ثُمَّ قَالَ النَّزَّالُ بْنُ سَبْرَهَ فَقُلْتُ لِصَعْصَعَهَ بْنِ صُوحَانَ: یَا صَعْصَعَهُ مَا عَنَى أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع بِهَذَا الْقَوْلِ؟ فَقَالَ صَعْصَعَهُ: یَا ابْنَ سَبْرَهَ إِنَّ الَّذِی یُصَلِّی خَلْفَهُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ هُوَ الثَّانِیَ عَشَرَ مِنَ الْعِتْرَهِ، التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمَا، وَ هُوَ الشَّمْسُ الطَّالِعَهُ مِنْ مَغْرِبِهَا، یَظْهَرُ بَیْنَ‏ الرُّکْنِ‏ وَ الْمَقَامِ‏ فَیُطَهِّرُ الْأَرْضَ وَ یَضَعُ مِیزَانَ الْعَدْلِ، فَلَا یَظْلِمُ أَحَدٌ أَحَداً، فَأَخْبَرَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ص أَنَّ حَبِیبَهُ رَسُولَ اللَّهِ ص عَهِدَ إِلَیْهِ أَلَّا یُخْبِرَ بِمَا یَکُونُ بَعْدَ ذَلِکَ غَیْرَ عِتْرَتِهِ الْأَئِمَّهِ ع‏

 

✅ نص در انکه امام دوازدهم و نهمین

 

فرزند از امام حسین ع ، صاحب بیعت بین رکن و مقام میباشد .

☑️ ——— الغیبه (للطوسی)/ کتاب الغیبه للحجه، النص، ص: ۳۰۲ – یَا مَعْشَرَ النَّاسِ هَذَا الْمَهْدِیُّ انْظُرُوا إِلَیْهِ فَیَأْخُذُونَ بِیَدِی وَ یَنْصِبُونِّی بَیْنَ‏ الرُّکْنِ‏ وَ الْمَقَامِ‏ فَیُبَایِعُ النَّاسُ عِنْدَ إِیَاسِهِمْ عَنِّی‏

✅ نص و کلامی از خود امام عصر عج مبنی بر انکه من صاحب بیعت بین رکن و مقام هستم .

☑️ ——— تفسیر العیاشی، ج‏۱، ص: ۶۵ حتى یقدم مکه و تقبل الجیش حتى إذا نزلوا البیداء و هو جیش الهملات‏ خسف بهم- فلا یفلت منهم إلا مخبر- فیقوم القائم بین‏ الرکن‏ و المقام‏ فیصلی و ینصرف و معه وزیره، فیقول:

یا أیها الناس- إنا نستنصر الله على من ظلمنا و سلب حقنا- من یحاجنا فی الله فأنا أولى بالله و من یحاجنا فی آدم فأنا أولى الناس بآدم، و من حاجنا فی نوح فأنا أولى الناس بنوح، و من حاجنا فی إبراهیم فأنا أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْراهِیمَ‏، و من حاجنا بمحمد فأنا أولى الناس بمحمد ص،

✅ نص در انکه امام مهدی عج صاحب بیعت بین رکن و مقام میباشند . چرا که این بیعت بعد از خسف بیداء است و خسف بیداء بلا اختلاف از علائم ظهور امام مهدی عج است .

☑️ ——— الغیبه (للطوسی)/ کتاب الغیبه للحجه، النص، ص: ۴۵۳ – الْفَضْلُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ حَیِّ بْنِ مَرْوَانَ‏ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَهْزِیَارَ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع‏ کَأَنِّی بِالْقَائِمِ یَوْمَ عَاشُورَاءَ یَوْمَ السَّبْتِ قَائِماً بَیْنَ‏ الرُّکْنِ‏ وَ الْمَقَامِ‏ بَیْنَ یَدَیْهِ جَبْرَئِیلُ ع‏ یُنَادِی الْبَیْعَهَ لِلَّهِ فَیَمْلَأُهَا عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً

☑️—- کمال الدین و تمام النعمه، ج‏۱، ص: ۳۳۱ – أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ الْبَاقِرَ ع یَقُولُ‏ الْقَائِمُ مِنَّا مَنْصُورٌ بِالرُّعْبِ مُؤَیَّدٌ بِالنَّصْرِ …  وَ خُرُوجُ السُّفْیَانِیِّ مِنَ الشَّامِ وَ الْیَمَانِیِّ مِنَ الْیَمَنِ وَ خَسْفٌ بِالْبَیْدَاءِ وَ قَتْلُ‏ غُلَامٍ‏ مِنْ‏ آلِ مُحَمَّدٍ ص بَیْنَ الرُّکْنِ وَ الْمَقَامِ اسْمُهُ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ النَّفْسُ الزَّکِیَّهُ وَ جَاءَتْ صَیْحَهٌ مِنَ السَّمَاءِ بِأَنَّ الْحَقَّ فِیهِ وَ فِی شِیعَتِهِ فَعِنْدَ ذَلِکَ خُرُوجُ قَائِمِنَا فَإِذَا خَرَجَ أَسْنَدَ ظَهْرَهُ إِلَى الْکَعْبَهِ وَ اجْتَمَعَ إِلَیْهِ ثَلَاثُمِائَهٍ وَ ثَلَاثَهَ عَشَرَ رَجُلًا وَ أَوَّلُ مَا یَنْطِقُ بِهِ هَذِهِ الْآیَهُ بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ‏ ثُمَّ یَقُولُ أَنَا بَقِیَّهُ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ خَلِیفَتُهُ وَ حُجَّتُهُ عَلَیْکُم‏ …

✅ نص در اینکه قائم ال محمد ع و صاحب بیعت بین رکن و مقام بعد از سفیانی و یمانی من الیمن و قتل نفس زکیه است . پس یمانی صاحب بیعت بین رکن و مقام نیست و قائم ال محمد ع هم نیست . و این مهملات درقوطی هیچ عطاری جز احمد الکذاب بصری گیر نمیاید .

📎 و قبلا عرض شد که این حدیث ایضا یکی از نصوص مهم در خروج یمانی از یمن است و سوزاندن ریشه ی دجال بصره .

 

📢📢📢📢   بخش دوم مقاله : اما حدیثی که در ابتدای مقاله و مورد دوم ذکر کردیم . و نص در انکه  از اسامی امام حجه بن الحسن المهدی عج  ، محمد و احمد میباشد : ✅ (( کمال الدین و تمام النعمه، ج‏۲، ص: ۶۵۳ – وَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع وَ هُوَ عَلَى الْمِنْبَرِ : یَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِی فِی آخِرِ الزَّمَانِ‏  أَبْیَضُ مُشْرَبٌ حُمْرَهً مُنْدَحُ‏ الْبَطْنِ عَرِیضُ الْفَخِذَیْنِ عَظِیمٌ مُشَاشُ‏ الْمَنْکِبَیْنِ بِظَهْرِهِ شَامَتَانِ شَامَهٌ عَلَى لَوْنِ جِلْدِهِ وَ شَامَهٌ عَلَى شِبْهِ شَامَهِ النَّبِیِّ ص لَهُ اسْمَانِ اسْمٌ یَخْفَى وَ اسْمٌ یَعْلُنُ فَأَمَّا الَّذِی یَخْفَى فَأَحْمَدُ وَ أَمَّا الَّذِی یَعْلُنُ فَمُحَمَّدٌ فَإِذَا هَزَّ رَایَتَهُ أَضَاءَ لَهَا مَا بَیْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ یَضَعُ یَدَهُ عَلَى رُءُوسِ الْعِبَادِ فَلَا یَبْقَى مُؤْمِنٌ إِلَّا صَارَ قَلْبُهُ أَشَدَّ مِنْ زُبَرِ الْحَدِیدِ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ قُوَّهَ أَرْبَعِینَ رَجُلًا وَ لَا یَبْقَى مَیِّتٌ إِلَّا دَخَلَتْ عَلَیْهِ تِلْکَ الْفَرْحَهُ فِی قَبْرِهِ وَ هُمْ یَتَزَاوَرُونَ فِی قُبُورِهِمْ وَ یَتَبَاشَرُونَ بِقِیَامِ الْقَائِم‏ .))

✅ ((امیر المؤمنین علیهم السّلام بر فراز منبر فرمودند: از فرزندان من در آخر الزّمان فرزندى ظهور کند که رنگش سفید متمایل به سرخى و سینه‏اش فراخ و رانهایش سطبر و شانه‏هایش قوى است و در پشتش دو خال است، یکى به رنگ پوستش و دیگرى مشابه خال پیامبر صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم و دو نام دارد، یکى نهان و دیگرى آشکار، امّا نام نهان احمد و نام آشکار محمّد است، و چون پرچمش به اهتزاز درآید از مشرق تا مغرب را تابان کند و دستش را بر سر بندگان نهد و دل مؤمنان از

 

برکت آن چون پاره آهن استوار گردد و خداوند توانایى چهل مرد به وى دهد و هر مؤمنى گر چه در گور باشد شادان شود، و به دیدار هم روند، و مژده ظهور قائم صلوات اللَّه علیه را به یک دیگر دهند .))

 

‼️ احمد الناصب بصری و مارقین زمانی که دیدند این حدیث نیز ریشه ی مبانی انها را میسوزاند به فکر توجیهی افتادند و با نهایت حماقت دست به تحریف و توجیهی مضحک و جاهلانه زدند . و گفتند که مراد از عبارت(اسم) در این جا (شخصیت) می باشد، و نمی توان آن را حمل بر معنای حقیقی (اسم) که (نام افراد) می باشد ،نمود.از این روی مدعی شدند که در روایت به شخصیت مخفی و گمنام احمد در برابر شخصیت آشکار و شناخته شده حضرت مهدی (علیه السلام) اشاره شده است.❌

✅💯 نقد »>

✅ اولا : اوج رزالت مارقین انست که در عبارات خود اینطور مینویسند : للقائم اسمان اسم یخفی و اسم یعلن . برای قائم دو اسم است اسمی مخفی و اسمی اشکار . و بعد میگویند این یعنی برای قائم دو شخصیت و مصداق هست .

در حالی که روایت نمیگوید برای قائم دو اسم است . بلکه میگوید یَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِی فِی آخِرِ الزَّمَان‏ . خروج میکند یک مردی از فرزندانم در اخرالزمان . که دو اسم دارد . ‼️

✔️ یعنی اتفاقا روایت قضیه را مهمل نگذاشته و اینطور نبوده که یک صفت قائمی بیاورد و بگوید دو شخصیت دارد . نخیر . بلکه دقیقا قضیه را شخصیه کرده است و در باره ی یک شخص متعین و مصداق خارجی صحبت میکند و اصلا حرفی از قائم اینجا نمی اورد بلکه میفرماید : رجل من ولدی . بعدا در اخر روایت میفرماید این شخص همان قائم است که مردم بشارت ظهور او را بهم میدهند.

✅ ثانیا : بسیار عجیب است، این جهال درتعیین مصداق برای صفات ذکر شده در  ابتدای روایت تصریح می کنند، که این خصوصیات یک شخص خارجی است و اختصاص به امام حجه بن الحسن المهدی عج دارد ،و علی (علیه السلام) در مقام بیان خصوصیات جسمانی یک شخصیت است که همان امام حضرت مهدی (عج) هستند  ( رنگ سفید . سینه ی فراخ . رانهای سطبر . شانه های قوی . دو خال با دو رنگ بر کتف حضرت و …)💯

⛔️ اما یکدفعه جمله ی بعدی روایت را با گردشی احمقانه به دو فرد تطبیق میکنند !!!‼️

🔥 و حقا رزالت و  جهالت این نواصب در تحریف و تبدیل این روایت بر کسی پوشیده نیست و جز عناد و استحمار مطلب دیگری پشت اینهمه جهالت نهفته نیست .🔥

✅ ثالثا : همانگونه که در ابتدای روایت بیان شده است ،امام علی (علیه السلام) تمامی این خصوصیات و صفات جسمانی  و عبارت نام آشکار و مخفی را برای یک فرد ذکر کرده اند ،نه دو نفر؛ و ایضا بعد از ان و در ادامه هم باز  صحبت از یک نفر است نه دو نفر . ( إِذَا هَزَّ رَایَتَهُ أَضَاءَ لَهَا مَا بَیْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ وَضَعَ یَدَهُ عَلَى رُءُوسِ الْعِبَاد )

( و چون پرچمش به اهتزاز درآید از مشرق تا مغرب را تابان کند و دستش را بر سر بندگان نهد و دل مؤمنان از برکت آن چون پاره آهن استوار گردد )

💯 فلذا میبینیم که تمام روایت از صدر تا ذیل کلام از یک شخص است

☑️ و از عبارت هایی مفرد مانند : (یخرج رجل) ، (بظهره) ، (له) ، (رایته) ، (یده)،

 

📎💯 و حتی  (صلوات الله علیه) در اخر حدیث که امیر المومنین ع تنها بر یک شخص صلوات فرستادند و قائم یک شخصیت است و نفرمودند صلوات الله علیهما .

✅ رابعا : مراد از اسم مخفی نیز این است که عموما مردم حضرت مهدی (علیه السلام) را با نام (محمد) می شناسند و کمتر از نام (احمد ) استفاده می کنند. و عبارت (یخفی ) به  نام کم استعمال و غیر معروف ترجمه می شود.

‼️ و علیرغم اعتراف مارقین ، که عبارت(اسم) معنای حقیقی اش (نام ) بوده نه (شخصیت)،  اما  با تمسک به توجیهی عجیب ،از معنای حقیقی (نام) پرهیز کرده و به ( شخصیت) روی می آورند .یکی از آنان  می گوید:

((فلو کان المراد اللفظ فهو قد ذکره فی نفس الروایه و فی نفس الموضع بقوله (فاحمد)، إذن لابد أن یکون المراد  خفاء شخص القائم علی الناس )) ((اگر مراد از( اسم) در روایت( نام )بود ،چرا آن را عنوان کرده اند. پس مراد شخصیت مخفی قائم است)) !!!⚠️

✅ جواب : در عبارت های گذشته توضیح دادیم که با توجه به  عبارت های که به صورت مفرد وبرای یک فرد به کار برده شده است  ،امکان ندارد مراد حضرت علی (علیه السلام) دو نفر باشد و به هر صورت روایت بر یک نفر دلالت دارد و خصوصیات یک فرد را مطرح نموده است. و به هیچ ترفندی نمی توان مراد از ضمیر مفرد را جمع یا مثنی گرفت.

✅💯 در پاسخ به این توجیه مارقین نیز این دسته از روایت ها را اشاره می کنیم که اگر چه برخی از روایات ، دستور به حرمت نام بردن از اسم حقیقی حضرت مهدی علیه السلام  (یعنی نام  محمد) را داد ه اند و ان را مخفی نگه داشته اند ، اما در اخبار بدان نام تصریح شده است .

✔️ در اینجا هم نمی توان گفت چون امام علی (علیه السلام)، در این جا نام مخفی را ذکر کرده ، دیگر مخفی نیست.بلکه منظور انست که استعمال آن به قدری در میان مردم کم است ک

 

ه از آن به نام مخفی و کم استعمال اشاره شده است.

 

📢📢📢  بخش سوم مقاله :

✅⬅️ برای تکمیل این بیان فوق و این بحث به روایات زیر هم دقت فرمایید : لا یحل لکم اسمه  و لا یسمی باسمه کیست ؟ ⁉️ :

⚠️ مارقین با ذکر روایت ( سُئِلَ عَنِ الْقَائِمِ فَقَالَ لَا یُرَى‏ جِسْمُهُ‏ وَ لَا یُسَمَّى اسْمُهُ.)  مدعی میشوند که این قائم احمد بصری است !!! چون نام امام مهدی عج که اشکار است و همه میدانند نام ایشان محمد است . پس این احمد بصری است !!!

✅ اما میگوئیم : خیر .یقینا این شخص امام حجه بن الحسن المهدی عج است طبق روایات زیر .

◀️ الکافی (ط – الإسلامیه)، ج‏۱، ص: ۳۲۸ –  عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَمَّنْ ذَکَرَهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ الْعَلَوِیِّ عَنْ دَاوُدَ بْنِ الْقَاسِمِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ ع یَقُولُ‏ الْخَلَفُ مِنْ بَعْدِیَ الْحَسَنُ فَکَیْفَ لَکُمْ بِالْخَلَفِ مِنْ بَعْدِ الْخَلَفِ فَقُلْتُ وَ لِمَ جَعَلَنِیَ اللَّهُ فِدَاکَ فَقَالَ إِنَّکُمْ لَا تَرَوْنَ شَخْصَهُ وَ لَا یَحِلُ‏ لَکُمْ‏ ذِکْرُهُ بِاسْمِهِ فَقُلْتُ فَکَیْفَ نَذْکُرُهُ فَقَالَ قُولُوا الْحُجَّهُ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلَامُ.

💯◀️ (داود بن قاسم گوید: شنیدم امام هادى علیه السلام میفرمود: جانشین بعد از من حسن است چگونه خواهد بود حال شما نسبت بجانشین بعد از این جانشین؟ عرضکردم براى چه، خدایم قربانت گرداند؟ فرمود: زیرا شما خودش را نمى‏بینید و براى شما روا نیست نامش را ببرید، عرضکردم: پس چگونه از او یاد کنیم! فرمود: بگوئید: حجت از آل محمد علیهم السلام.)

◀️ عنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع أَنَّهُ قَالَ: مَنْ أَقَرَّ بِجَمِیعِ الْأَئِمَّهِ وَ جَحَدَ الْمَهْدِیَّ کَانَ کَمَنْ أَقَرَّ بِجَمِیعِ الْأَنْبِیَاءِ وَ جَحَدَ مُحَمَّداً ص نُبُوَّتَهُ فَقِیلَ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَمَنِ الْمَهْدِیُّ مِنْ وُلْدِکَ قَالَ الْخَامِسُ مِنْ وُلْدِ السَّابِعِ یَغِیبُ عَنْکُمْ شَخْصُهُ وَ لَا یَحِلُ‏ لَکُمْ‏ تَسْمِیَتُهُ.

💯⬅️ مهدی پنجمین امام از نسل هفتمین امام است و برای شما بردن نامش روا نیست .

◀️ الهدایه الکبرى، ص: ۳۶۴ – وَ عَنْهُ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ فَضَالَهَ، عَنِ الرَّیَّانِ بْنِ الصَّلْتِ، قَالَ: سَمِعْتُ الرِّضَا (عَلَیْهِ السَّلَامُ)، یَقُولُ الْقَائِمُ الْمَهْدِیُّ بْنُ الْحَسَنِ لَا یُرَى‏ جِسْمُهُ‏ وَ لَا یُسَمِّى بِاسْمِهِ أَحَدٌ بَعْدَ غَیْبَتِهِ حَتَّى یَرَاهُ وَ یُعْلَنَ بِاسْمِهِ وَ یَسْمَعُهُ کُلُّ الْخَلْقِ فَقُلْنَا لَهُ: یَا سَیِّدَنَا وَ إِنْ قُلْنَا صَاحِبُ الْغَیْبَهِ وَ صَاحِبُ الزَّمَانِ وَ الْمَهْدِیُّ، قَالَ هُوَ کُلُّهُ جَایِزٌ مُطْلَقٌ وَ إِنَّمَا نَهَیْتُکُمْ عَنِ التَّصْرِیحِ بِاسْمِهِ لِیَخْفَى اسْمُهُ عَنْ أَعْدَائِنَا فَلَا یَعْرِفُوهُ..

💯⬅️ قائم مهدی فرزند حسن است .جسمش دیده نمیشود و نامش برده نمیشود بعد از غیبتش . تا انکه ظهور کند و نامش را اشکار کند . گفتیم ای مولای ما اگر بگوئیم صاحب الزمان یا مهدی و … جایز است ؟ فرمود بله . ما شما را از تصریح به اسمش نهی کردیم تا دشمنان نامش را ندانند و نشناسند او را .

💯✅ پس قطعا و بلا شک این شخصی که بردن نامش روا نیست و نامش مخفی است و برده نمیشود خود امام حجه بن الحسن عج میباشند .

☑️ پس مارقین نمیتوانند بگویند: ( تنها اسم یعلن برای امام مهدی است و نه اسم یخفی . و نام بردن از حجه بن الحسن جایز است ) » چون قطعا نام بردن از ایشان طبق این روایات فوق جایز نبود .

✅💯✅ فلذا ثابت شد که تمام این اسامی و روایات و اسمهای مخفی و غیره ، مربوط به امام حجه بن الحسن عج میباشد و

۱ — کسی که بین رکن و مقام بیعت میگیرد قطعا امام  حجه بن الحسن عج است  و لا غیر …

۲— احمد یکی از اسامی امام حجه بن الحسن عج است …

۳— له اسمان اسم یخفی و اسم یعلن هم تنها وصف امام عصر عج است …

۴ – لا یری جسمه و لا یسمی اسمه امام عصر عج است …🔥                                                                                                                                                  فثبت : غاصب این مقامات و روایات ملعون و ناصبی است بلا شک و لا ریب …🔥

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن